Váhy typu VM-1.2 jsou jednomůstkové silniční nápravové váhy moderní konstrukce. Váhy VM-1.2 jsou schváleny Českým merologickým institutem (ČMI) podle ČSN EN 45501 a dle mezinárodních norem OIML R134 k vážení silničních vozidel - k měření celkové hmotnosti při obchodním vážení i k měření zatížení jejich náprav, které dnes kontrolují (a při přetížení pokutují) příslušníci Policie a Celní správy.
Vozidla jsou vážena za jízdy během přejezdu přes můstek, vážení je ihned automaticky vyhodnoceno počítačem. V závislosti na typu vyhodnocovacího software mohou být nápravové váhy využity jak pro kontrolu dodávek materiálů v podniku, tak pro kontrolu zatížení vozidel na silnicích. Nejčastěji jsou využívány v obchodním styku pro vážení nákladů zejména ve stavebních provozech, v pískovnách, lomech, obalovnách živičních směsí, na skládkách odpadů, kde vyniknou jejich nízké provozní náklady, rychlost vážení vozidel a vysoká spolehlivost v náročných provozních podmínkách. Jejich provoz je často bezobslužný - ovládaný řidiči vozidel pomocí čipových karet.
Váhy typu VM-1.2 jsou jednomůstkové silniční nápravové váhy moderní konstrukce. Váhy VM-1.2 jsou schváleny Českým merologickým institutem (ČMI) podle ČSN EN 45501 a dle mezinárodních norem OIML R134 k vážení silničních vozidel - k měření celkové hmotnosti při obchodním vážení i k měření zatížení jejich náprav, které dnes kontrolují (a při přetížení pokutují) příslušníci Policie a Celní správy.
Váhy se instalují do ocelového rámu o výšce 250 mm, který je zapuštěn do příjezdové komunikace. Tím, že vážící můstek není v základu ukotven, je jej možno kdykoliv jednoduše vyzvednout vysokozdvižným vozíkem a po vyčištění základu či provedené údržbě jej uložit zpět a dál provozovat bez nutnosti rekalibrace odborným servisním pracovištěm. Značně se tak usnadňuje a zlevňuje pravidelná údržba vah. Standardně montujeme na rám topný kabel vyhřívání, který zabezpečuje spolehlivý provoz v zimních měsících, kdy váhy takto nevybavené mohou trpět podmrzáním základu.
Vážicí systém je řízen obsluhou z počítače PC, jehož softwarové vybavení zabezpečuje nejen správný průběh vážicího procesu, ale i následné zpracování dat, jako např. bilance naváženého materiálu, jeho následnou fakturaci atd. a to vše modifikováno dle konkrétních potřeb uživatele vah.
Automatický - bezobslužný provoz vah lze zajistit po zavedení evidence řidičů a vozidel pomocí čipových karet a instalace malých venkovních terminálů přímo na sloupky světelných semaforů. O dohled nad naložením vozidel a chováním řidičů se pak starají kamery.
Parametr | Hodnota |
---|---|
horní mez váživosti můstků (zatížení jedné nápravy) | 20 000 kg |
bezpečné přetížení | 30 000 kg |
dolní mez váživosti můstku | 400 kg |
max. počet vážených náprav | 15 |
ověřovaný dílek při statickém / dynamickém vážení | 20 kg |
nejvyšší rychlost přejezdu přes můstky | 10 km/h |
nejvyšší rychlost jízdy při vážení | 6 km/h |
nejnižší rychlost jízdy při vážení | 1 km/h |
třída přesnosti při vžení vozidla za jízdy dle OIML | 1 |
třída přesnosti při statickém vážení dle ČSN EN 45501 | III |
funkční rozměry vážicích můstků | 2 900 x 700 x 250 mm |
metrologickým institutem schválený typ měřidla č. | TCM 128/97-2590 |
08.03.2023 Již od roku 2011, Vám zajišťujeme kalibrace vah s neautomatickou činností prostřednictvím Kalibrační laboratoře č. 2357 akreditované ČIA podle ČSN EN ISO/IEC 17025:2018. Kalibrační laboratoř společnosti VÁHY – JAS, s.r.o., provádí kalibrace u zákazníka, v místě používání váhy a v rozsahu uvedeném v Osvědčení o akred…
Ze zkušeností:16.08.2017 Jak se nyní opět ukázalo, jen cena nemůže zaručit dobrého partnera v podnikání a znovu se potvrdilo staré české přísloví: Levně koupené, dvakrát placené. Předkládáme proto pár otázek k zamyšlení při výběru Vaší nové pokladny. · Víte, jak dlouho vydrží tablet v provozu 8 hodin denně? · Víte, jaká je …